ibland får man tänka om

vi hade inte egentligen tänkt fixa desto mera jul i år, men pga olika orsaker så känner jag att jag måste tänka om lite..

julkaffe och julkort händer fortfarande inte. det är inte värt stressen det ger mig.            
att bli kritiserad för vad jag gjort eller inte, alternativt glömt.. där vägrar jag! tyck vad ni vill. 


där jag tänkt om är pyntandet och maten..
idag fixar vi julstjärnor i fönstren och smått pyntas, det får räcka som läget är just nu.
maten blir troligtvis julig mat, men bara lite.. typ favoriter och småplock..

vilken dag vi firar julafton är fortfarande öppet. för mig måste inte julafton alltid vara 24.12, det går lika bra någon annan dag. 
allt behöver inte ske 24 och alltid vara exakt lika som förut. det blir ändå jul även om man tänker om..